Hemimammas musik – Höstens toner….

Publicerat: 3 november, 2011 i Gamla klassiker, Känslomusik
Etiketter:, , , , , , ,

GOD AFTON!! Nu är hösten här på allvar med mörker och kyla för många…

Jag bjuder på några av mina favoritbitar med höstens tongångar…

EVA CASSIDY”Autumn leaves”  (underbar sångerska som blev tagen för tidigt i cancer…)

CAROLA’s självklara visa ”När löven faller”

VANGELIS – stillsammare – ”La Petite Fille de la Mer”

Här TOVA JANSSONS vackra visa framförd av Vikingarna m. Stefan Borsch

Det bästa är att man kan kura skymning och på det sättet jaga höstkylan på flykten

Skynda att älska därute… innan depressionen får grepp om er!

GOD AFTON!!

kommentarer
  1. kramgoaullis skriver:

    Åh nej..Nu blev jag ledsen och deppig istället..”När löven faller” spelades på min systers begravning och var hennes favorit..
    Jag vet att du inget illa menar med ditt inlägg utan tvärtom..Men det blir för mycket nu,nu kommer tårarna och jag mår illa av saknad..Förlåt mig Hemi..Men jag måste logga ut nu…

    *kramar*

    • HEMIMAMMA skriver:

      *f’låt*

      Det var verkligen inte meningen att göra dig ledsen…

      Jag tänker på några av mina vänner som jag vet lider av Höst och vinterdepressioner och en vän som nyligen lämnat sin man och min egen sorg…och saknad… och nostalgi över flydda tider…

      Min erfarenhet av min egen sorg är att musik hjälper en genom känslorna och man kommer ut stärkt på andra sidan…

      Jag hoppas att du landar på fötterna och får tillbaka glädjen…

      Sorgsna Hemikramar ♥

  2. mariadesuede skriver:

    En liten höstnjutning pà franska, Les feuilles mortes ( De döda löven – ”När löven faller” blir det snarare pà svenska… ) Den skrevs av den franske poeten Jacques Prévert

    Örnkramar

Lämna en kommentar